Fashion Show at Draggen

Alltså det var galet nice ikväll. Så fina modeller (speciellt mia) och eleverna som har sytt och designat kläderna alltså helt otroligt, tänk att kunna göra så fina kläder till sig själv. Man behöver verkligen inte köpa några kläder man kan istället då göra något som liknar det man vill ha och sy det och göra det till sin egna stil. Det ska jag styra upp nu tror jag alltså jag ska styra upp hela mitt liv så jag kan kolla tillbaka och tänka att ahmen jag har faktiskt gjort något som är värt att nämna. Sen då kan man ju nämna damen som man träffade på bussen idag, det var så fullt i bussen så jag satte mig bredvid en dam och tänkte - nu ska jag he på ipoden och lyssna och sen bara ta det lugnt. Men nej, damen börjar prata med mig om hennes liv typ, alltså det var inte skrämmande hon var snäll och en söt dam. Hon sa att jag skulle göra allt i mitt liv att jag ska verkligen försöka göra det mesta så att jag kan som sagt kolla tillbaka. Sen kan jag bara tillägga att man blir mycket avundsjuk på att inte kunna göra så fina kläder och sen blir man mycket taggad på att gå där själv och visa upp kläderna, vilken känsla alltså!!

Oj. Sorry för all denna text jag skulle bli less men det är värt att läsa det! Nu ska jag lägga in många bilder från modevisningen!



Detta tema var Barcelona (för man fick välja en plats och gå utöverdet med kläderna) så med den randiga tröjan har vi Mia! :) Hon till höger om mia det är hon som har sytt alla kläderna! Hon var jätte fin och jag tycker inte alls att kläderna var fula. Sen ser ni nog den röda ursnygga klänningen alltså mycket fin.



Detta är Paris Romantik, och jag gillade alla dessa plagg. Jackan på första bilden var jätte fin, men knapparna och allt. Sen den tjejen med klänningen det är hon som har sytt allt! Den klänningen är också fin skulle vara härlig att ha på sig på en sommardag. Efter den kommer min favorit och det är hängselkjolen allts den var gudomlig! och på den sista bilden ser ni att det korsar.



Alla dessa plagg är också gudomliga! Blev kära i alla. Detta tema är Café.
Första bilden är på en brunklänning med ett vittband emellan var skitsnygg.
Vit drömklänning och tuff modell på klänningen också.
Sen tredje bilden vare coolt med kavaj och en kort tunika kanske man kan säga.
Snygg blå färg och tunika fin modell. med knappar också



Manhattan tema. Första bilden är jättecool med hängslen och keps och snygga jeans och alltet.
Nästa bild är nästan likadan fast med en fin väst + det andra.
Snygga röda byxor och byxorna matchar halsbandet.



New York tema. Mycket fint alla dessa plagg också. Alltså alla kläderna var fina på något vis. Men det var ju vissa jag fastnade för (typ allt).
Snygg blus på första bilden i en härlig brun,röd färg. + en midjekjol. Stilrent!
Hel svart, funkar alltid. Här med en väst + en trekvartströja typ och ett par svarta byxor.
Finns fler bilder kanske lägger upp dom sen men det var sämre kvalla på dom.



Detta var Monets Trädgård. And i loved it all!
Först en blommig kjol som jag tyckte var jätte söt!
Sen kommer den gröna sköna klänningen som är ursnygg! Vill ha!
Röd skarp jacka i snygg modell..
En vit underbar klänning (plus att denna bild blev jag urnöjd med, haha)

Ja alltså nu var det slut på bilder (nästan). Men detta ville jag bara ge er. Så vi har många nya designers från Umeå. Håll ögonen öppna! Blir jätte taggad på att sy mina egna kläder men då måste jag bara lära mig och sen är det andra saker jag blir jättetaggad på. Men nu ska jag låta er gå. Tack för att ni har kollat!

Kommentarer
Postat av: Ivarsson

Det var ju det jag sa Frida! Tanten har rätt.
Du får ju lugnt satsa på att sy och
designa egna kläder, do the things you
wanna do baby. Vi står bakom dig ;]

2007-02-03 @ 13:49:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0