Peace and Love

Torsdag kommer vi dit kl 13.30 kanske. Det regnar. Vi går till campingställe B för A var fullt. Vi skyndade oss med att ta upp tältet så allt är fixat. Gick super faktiskt och vi hade de bästa campet! Iaf så tog vi oss nåt att äta innan vi skulle gå och se på Salem al Fakir. Sedan gick vi vidare efter Salem till Billie the vision and the Dancers som var helt okej faktiskt. Vi satt på gräset och hade det mycket nice, för det hade slutat regnat. När de hade slutat så gick jag runt och väntade på att The Sounds skulle börja spela! Fan vilken underbar spelning dom gjorde och alla låtarna sjöng jag med i. Det tråkiga var att de spelade så tidigt. Efter det skulle det bli Backyard Babies eller iaf få se Dregen så skulle jag vara nöjd. så jag blev nöjd, och efter BAckyard så blev det Svenska Akademin som var bra. När vi hade sett klart dom så gick vi tillbaka till campet för att dricka lite mer, och jag ville gå tillbaka för att se på Melody Club men så blev det inte. Istället så stannade vi i campet och gjorde klart för att sova. Jag,tina och Anton låg i sovsäckarna och typ halvsov. Men TTA skulle ju spela kl 01.15 och jag ville verkligen se dom men jag var jävligt trött. Men då ringde någon till tina som gjorde att vi lyfte på oss och gick ut. Så då gick vi till TTA's spelning men det var superlång kö men då trängde vi oss lite så vi kom in! Tog ett tag innan dom kom upp på scenen men det var nice iaf. De var bäst! Även fast den ena såg ut att han skulle spy vilken sekund som helst. När vi kom tillbaka till campet så sov alla medan jag Tina och Kim var jättetaggade. Det sög verkligen! Så då fick vi gå och sova också. Det var torsdagen.

Fredag var vi alla slitna. Så vi fick veta att det låg ett badhus i närheten så vi tog våra badkläder och for dit för att duscha och bada. För att fixa till oss, det var jävligt skönt man kände sig så fräsch efter det. Vi skulle vara tillbaka till kl 17.00 för då skulle umeåbandet The Deportees spela och vi måste ju stötta våra umeåband. Dom var faktiskt bra för jag har inte lyssnat så mycket på dom. Men jag blev glatt överaskad. När dom hade slutat så var det Miss Li som skulle spela och det hade jag längtat efter och hon var verkligen superbra! Hon körde låtar som jag kunde sjunga med i. Hon är så nice! Plus att hon hade snygga bandmedlemmar. haha. Marit Bergman blev det efter Miss Li men bara 2-3 låtar för vi va tvugna att gå tidigare till Veronia Maggios spelning för den var inomhus och vi skulle inte orka trängas. Därför gick vi dit i tid, och då kom vi ju in tidigt så jag och Emma tog en drink av den snyggaste Bartendern som jobbade där. Gjorde bort mig för han men det var kul! Sen började Veronica spela och hon var superbra jag bara stod där och njöt! Jag missade Maia Hirasawa! fy fan för det för vi blev tvugna att gå tillbaka till campet. Men vi for tillbaka för att se lite på Sahara Hotnights och Tingsek, och Tingsek var underbar. Efter det var det Mando Diaos tur, som var underbara. Alice Cooper var ett måste att se eller iaf att se Poison låten sen var jag nöjd, och gick tillbaka till campet. Men det blev en tidig kväll den dagen också mycket besviken.

Lördag sista dagen och bästa dagen. Började dagen med att se en låt av Stefan Sundström sen gick vi till Snooks spelning som var heltklart bäst! Snook blev gästad av Timbuktu som sprang in på deras scen det var trevligt. När de hade spelat klart så blev det den sköna snubben Jason Mraz tur. När man satt och lyssnade på han så såg man Veronica Maggio och Khilen från snook gå förbi handihand. När han var klar så gick vi till tältet för att se vad vi skulle äta men det fick bli McDonalds för mig, Sofia och Sigrid. Det var supergott. Vi träffade lite killar på vägen också som var jättetrevliga. Men vi gick skilda vägar efter vi kom fram. Men det var nice, efter det gick vi tillbaka till campet och sedan vidare till Nationalteatern som var fantastiska. Livet är en Fest! Och efter det blev det höjdpunkten på hela kvällen. LARS WINNERBÄCK! Den hemliga gästen som han var och han var helt underbar och jag och Tina, Kim var hans lilla kördansare alla tog kort på oss. Man hookade ju inte lite haha ne bah skämta. Men det var trevligt att stå där uppe och han sjöng bara bra låtar. Hugger i sten, Kom änglar, Elden, Du hade tid med flera. Publiken var stor och människor svimmade och blev burna ut från publiken. När han hade slutat så blev det Timbuktu som var chill. Och när han var klar gick vi till The Ark som var störtsköna och på deras spelning kom Timbuktu också inspringandes. Men det var bara trevligt. Och denna natt skulle vi vara vakna hela natten för vi skulle ta bussen som gick tillbaka till Umeå klockan 09.00. Så vi var tvugna att hålla ögonen öppna men det gick faktiskt bara bra.
Alltså orkar inte skriva nåmer bara att Jag hade det superskoj! Första festivalen för mig och den blev jättelyckad. Kommer bilder i nästa inlägg. Plus att detta inlägg blev jättelångt så ja förstår om ni inte oirkar läsa allt.

Ha en bra dag! :)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag läste allt, faktiskt ;) Galet kul det verkade! Åh. Winnerbäck hade man ju inte tackat nej till att se..

2007-07-02 @ 18:58:53
URL: http://metrobloggen.se/socker
Postat av: Lotta

Deportees är jättebra! och marit bergman och the ark och... många lät bra! lät som att du hade himla roligt iaf!

2007-07-02 @ 21:33:32
Postat av: Sandra

Det är ju så himla kul med dans! :D Jag var tvungen ;)

2007-07-03 @ 07:42:33
URL: http://metrobloggen.se/socker
Postat av: Ivarsson

Grrr, jag är så sjukt avundsjuk på dig frida!

2007-07-03 @ 09:11:03
Postat av: Jessica

LASSE?! :D FY FAN vad jag är avundsjuk på dig! Låter som en underbar helg!

2007-07-03 @ 13:32:39
URL: http://jessicaw.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0