grekisk mytologi at CSI NewYork

Ja först och främst kan jag meddela att denna dag efter skolan har varit så skön, har inte haft någon läxa alls så jag har inte gjort ett dugg sen jag kom hem. Det enda jag har gjort är sett på CSI Miami första säsongen men tyvärr har jag inte alla avsnitt men jag ska fixa hem andra säsongen nu om bara mitt DC vill funka någon gång. Jag tycker att CSI alltid är så spännande eller mestadels i alla fall.

Och idag på dagens CSI NewYork avsnitt så var det jätteintressant. Det handlade om grekisk mytologi och jag tycker verkligen det är intressant. Handlingen lite kortfattat, börjar med att de är på en studentfest och de hittar en död kropp hängandes i taklampan med inget huvud, halshuggen alltså. Det hon har på sig är en tröja som har en sexhuvdad drake eller något sådant, och det sjunde huvudet är på sidan av som är virat runt det avhuggna huvudet under stenen och tydligen hade det något att göra med någon hund. Aja, sedan fortsätter det med ett annat lik, och hans ögon har åkt bort och han har tågrels genom ögonen fy fan säger jag bara vad äckligt. Iaf så har han också en tröja på sig och detta är intressant. Enligt hans tröja var det med ögon, att Argos (jätte med hundra ögon) sattes av den svartsjuka Hera, Zeus hustru, att bevaka den till en ko förvandlade Io i vilken Zeus förälskat sig. Zeus bad då Hermes att söva jätten med tonerna från sin flöjt. När Argos sov med alla ögonen högg Hermes huvudet av honom med sitt svärd och befriade Io som Zeus så småningom förvandlade till människa igen. Hera samlade upp Argos ögon och prydde med dem påfågelns stjärt där man än i dag kan beundra dem.
Det där med påfågeln tyckte jag var intressant. Sen var det typ slut för då listade dom ut det. Nu blev det iaf långt. Faktan är hämtad från wikipedia.
image260
Puss,

Kommentarer
Postat av: Ivarsson

Haha, frida - du har aldrig funderat på om du kanske tittar liiiite mycket på tv? ;)

2007-05-22 @ 16:34:58
URL: http://norrlander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0