Börja sälja på tradera?

Ja jag har funderat nu ett bra tag på att börja sälja lite saker på Tradera. För jag har lite mycket saker som bara hänger i garderoben, och som bara är till ingen nytta alls. Men jag vet inte om jag orkar eller vågar kanske man ska säga. Känns lite jobbigt och tänk om man inte tjänar något på det. Men aah jag vet inte. Skulle ändå vilja tjäna lite pengar på det om det funkar typ. Det första jag har tänkt att sälja är min kamera, är trött på den helt enkelt och skulle vilja ha en ny. Jag får se hur det blir med detta längre fram. Är det någon där ute som säljer saker på Tradera och som skulle vilja komma med lite tips eller bara synpunkter om det så skulle jag bli glad.

Idag är det fettisdagen och Sven och jag hade bestämt sen förra veckan att vi skulle äta hos hans farmor och fika ikväll. Sedan kommer jag på igår att fan jag ska ju repa imorgon kl 17.30 på skolan till musikalen. Alltså jag har verkligen ingen fritid nu när denna musikal ska sättas upp vecka 11. Plus att jag är jättestressad över alla repliker. Åhh allt känns drygt, men men det är väl bara att ge järnet på något vis. Jag kan ju också meddela det förfärligaste om mig, haha kanske inte så förfärligt men ändå. Jag gillar inte semlor, eller jag gillar väl semlor men inte mandelmassan. Så det blir inget semleätande för mig ikväll. Utan för mig får det bli crémebullar! Ha en fortsatt trevlig kväll!
image537

Kommentarer
Postat av: Jessica

inte gilla semlor? :O hur kan du? krämbullar är också gott :D

2008-02-05 @ 21:06:34
URL: http://jessicaw.blogg.se
Postat av: Ivarsson

Jag gillar inte heller mandelmassan, du är inte ensam i syndarträsket. Dock funkar det att gröpa ur mandelmassan och bara äta grädde och bulle, mmm.

2008-02-05 @ 22:34:33
URL: http://norrlander.blogg.se
Postat av: Karin

Om du ska sälja teknikprylar är det alltid bra att sälja kartongerna och sånt med. Då brukar man få upp priset. Kolla runt på liknande modeller av din kamera och se hur mkt folk har fått för dem när de har sålt dem på Tradera.

Kläder är svårare. Ha bra bilder med bra ljus, skriv tydligt material, storlek osv. Även att kläderna är i mycket fint skick.. hihi Jag brukar sälja allt med starbud på 1 kr, totalt har jag nog sålt "skräpkläder" för över 2000 kr! Alltid något istället för att de ska ligga i garderoben!

2008-02-06 @ 16:34:52
URL: http://www.malici.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0